Re: Fw: SN1,SN2...

Autor: Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Thu, 22 Jan 2004 19:05:02 +0100

Witek Mozga wrote:

> To co narysowano to nie substytucja, ale addycja, ponadto narysowana
> w sposob zupelnie nieodpowiadajacy prawdzie. Niech zniknie to czym
> predzej z serwera, żeby nie gorszyło maluczkich.

Nie włączałem się do dyskusji, ale gdy zobaczyłem tę reakcję o mało nie
dostałem zawału. Może szkoda... W taki sposób nigdy nie zrozumie się, w
jak reagują związki chemiczne ze sobą. Niby dlaczego chlorowodór ma się
rozpaść na jony? Dlaczego w etenie przeskakuje para elektronowa na jeden
z atomów węgla??? Co jest przyczyną takiego zachowania się tych związków???
To jest prosty przykład, a co w przypadku bardziej skomplikowanych
zachowań? Magia, magia, magia...

Wojtek