Re: odrzucony post

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Wed, 21 Jan 2004 12:23:18 -0600 (EST)

> tylko tak moglem jasno go napisac. Po spakowaniu zipem zajmowal 180kb). Post
> przeszedl przez rece Moderatora wiec byl sprawdzony pod wzgledem zawartosci
> a mimo to odzrucony.

Zaznaczylem, zebys wyslal post ponownie po umieszczeniu zalacznika w wybranym
przez Ciebie miejscu na WWW lub FTP i podaniu do tego miejsca odnosnika w
Twoim poscie.

> Wiec chcialbym zebyscie sie wypowiedzieli co sadzicie na ten temat.

Usluga e-mail nie zostala zaprojektowana do przesylania plikow binarnych,
dlatego tez nie sprawdza sie w tej roli najlepiej, poczta elektroniczna
najlepiej sie nadaje do przesylania zwyklego tekstu, gdyz do tego zostala
stworzona, a wszelkie protezy nie wychodza jej na zdrowie. Plik binarny musi
byc przeksztalcony na tekst, aby moc go wyslac e-mailem, to zwieksza jego
rozmiar o 1/3 lub 1/2. W protokole e-mail nie ma opcji pozwalajacej, w
przypadku przerwania transmisji pomiedzy serwerami pocztowymi, na podjecie
przerwanego wysylania od miejsca, w ktorym zostalo przerwane - post bedzie
musial byc wysylany w calosci ponownie, czasami wielokrotnie - jest to
szczegolnie uciazliwe w przypadku wiekszych postow, ktore sa duze wlasnie z
powodu zalacznikow binarnych - zupelnie niepotrzebnie obciaza to lacza i
serwery. Szczegolnie niewskazane jest wysylanie binariow w przypadku list
dyskusyjnych.
Policzmy. Twoj post bez zalacznika mial 2,9 kB, z zalacznikiem powiedzmy, ze
ok. 250 kB. Na liscie jest w tej chwili 255 subskrybentow.
Przy zalozeniu ze do kazdego subskrybenta post by doszedl od razu za pierwszym
razem, program obslugujacy nasza liste bedzie musial wyslac w pierwszym
przypadku ok. 739 kB, a w drugim az 63750 kB.
Ponadto nasza lista posiada archwium i tez nie jest wskazane, aby jego
wielkosc rozrosla sie znacznie na skutek umieszczania w nim plikow binarnych.

ChemFan dysponuje FTP przeznaczonym dla swoich subskrybentow, ktore sluzy
wlasnie do umieszcznia tam plikow binarnych. Niestety, z przyczyn technicznych
FTP obecnie nie dziala. Wobec tego wszelkie binaria powinny byc umieszczane na
stronach WWW lub FTP jakimi dysponuje wysylajacy dany post (darmowych w sieci
nie brakuje). Mozna tez wyslac do mnie taki plik binarny, umieszcze go na WWW
i wowczas bedzie mozna podac w poscie wyslanym na ChemFana odnosnik do tego
pliku.

Andrzej Kasperowicz
ChemFan & Mineraly list-owner
http://www.man.lodz.pl/CHEMFAN/