Re[2]: Synteza

Autor: Michal Nejman <michauer_at_catv.retsat1.com.pl>
Data: Sun, 18 Jan 2004 21:53:11 +0100

T> hmm zadze ze nalezy przeprowadzić substytucje atomu wodoru chlorem a
T> następnie alkilowanie friedla craftsa i jestesmy w domu ;)

Hmm, nie bardzo rozumiem czym alkilujemy i co?

Ja bym zrobil bromopochodna p-ksylenu za pomoca Br2 i FeCl3.
1-bromo-2,5-dimetylobenzen przeprowadzilbym w bromek magnezowy i
pozniej podzialalal CO2 na tak przygotowany odczynnik Grignarda.

Tylko po co ten kwas octowy podany jako substrat do reakcji?

--
Michal Nejman (Michauer)
mailto:michauer_at_retsat1.com.pl