Problem...

Autor: Łukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Sun, 18 Jan 2004 00:14:35 +0100

WItam wszystkich serdecznie!!
Mam 2 problemy..... Pierwszy jest prostszy gdyż chodzi tu o
ponadtlenki..czy ktoś zna moze jakas stronke z tymi zwiazkami
albo wyjasnil by budowe tych zwiazkow oraz stopien utlenienia
tlenu....

Natomiast drugi jest nastepujacy:

czasteczka tiosiarczanu sodu ma 2 atomy siarki na -2 i 6 st.
utlenienia. Przegladajac budowe tego zwazku zastanawiam sie.
Dlaczego pierwszy atom siarki ma st. utl. (-2) jezeli jest on
zwiazany tylko z drugim at. siarki wiazaniem podwojnym??

Zawsze mi sie wydawalo ze jezeli jest np. zwiazek z wiazaniem
kowalencyjnym pomiedzy tymi samymi czasteczkami (np. etylen )
to ze liczy sie stoopien utlenienia wegla tlyko na podstawie
wodorw (- dla etylenu C = (-2))
Tymczasem widze w budowie tiosiarczanow ze
      O-Na
1 2 /
S=S=O
    \
     O-Na

S1 ma stopien utl. -2 a druga +6. Czyli z tego wynika ze
elektrony sa bardziej przesuniete w strobne S1 (w wiazaniu
podwojnym S1=S2)??
Prosze o odpowiedz

Z góry Dziękuję!!!
CHEMIQ