Re: Problem...

Autor: Krzysztof Kupczyński <krzyskup_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 18 Jan 2004 01:08:12 +0100

A jesteś pewien, że jon tiosiarczanowy nie wygląda troszkę inaczej?
- |O| -| 2-
| | |
| <O==S==S |
| | |
|_ |O| _|

A nie tak:
> O-Na
> 1 2 /
> S=S=O
> \
> O-Na
Twoja siarka 2 ma 12 elektronów, druga zaś tylko 4... U mnie jest to
wyrównane po 8. Na dodatek sód nie łączy się tutaj wiązaniem kowalencyjnym,
tylko jonowym.
A więc obie siarki są na IV stopniu utlenienia, co zgadzałoby się ze starą
nazwą: tiosiarczyn czyli tiosiarczan (IV).

> Zawsze mi sie wydawalo ze jezeli jest np. zwiazek z wiazaniem
> kowalencyjnym pomiedzy tymi samymi czasteczkami (np. etylen )
> to ze liczy sie stoopien utlenienia wegla tlyko na podstawie
> wodorw (- dla etylenu C = (-2))
Wiązania między takimi samymi atomami dzielimy po połowie i liczymy te
elektrony (przynajmnij tak mnie uczono). Ael wynik sięzgadza - w etylenie
węgiej jest na -II.

Pozdrawiam,
Krzyskup