Autor: Karolina Onderko (nanorurka_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 31 Dec 2003 - 12:23:37 MET

> jako glowny skladnik zawiera paracetamol, ktory lubi sie gryzc z
innymi
> preparatami, wiem na pewno, ze z ibuprofenem.

Piszesz tak na podstawie swoich doświadczeń, informacji prducenta czy danych uzyskanych od lekarzy?

    Na podstawie artykulu o naduzywaniu lekow (z prasy, nie zaden naukowy). Podane tam byly podstawowe "grzechy" w zazywaniu lekow -przedawkowanie przez zazywanie samego preparatu w lekach o roznych nazwach np.tabletke przeciwgoraczkowa z paracetamolem popija sie jakims preparatem rozpuszczalnym na grype (traktujac go jak herbatke) - tez z paracetamolem. -mieszanie lekow-jeden srodek nie pomogl, to za pol godziny bierzemy drugi Przyklad paracetamol-ibuprofen byl podany w tym arykule, nie pamietam natomiast na czym polegala szkodliwosc. W ulotkach interakcje z innymi lekami zwykle sa podane, ale przeciez na pewno nie wyprobowano wszystkiego ze wszystkim! Lepiej wiec nie mieszac.
Wszyscy wiedza, ze lekow nie nalezy laczyc z alkoholem. A czy wiecie, ze to samo dotyczy sokow owocowych? Niewinny soczek grejpfrutowy potrafi nasilic dzialanie niektorych lekow i absolutnie nie nalezy go uzywac do ich popijania.

Karolina