Autor: Krzysztof Grabiński (k.grabinski_at_lacma.com.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 14:19:15 MET

-----Original Message-----
From: chemfan-bounces_at_man.lodz.pl [mailto:chemfan-bounces_at_man.lodz.pl]On Behalf Of Wojciech Szczepankiewicz
Sent: Thursday, December 18, 2003 1:50 PM To: Chemia popularnonaukowa.
Subject: Re: cola i "wybuch"

Arkadiusz Skwarek wrote:

> :)
> A może któryś ze składników coli zmniejsza napięcie powierzchniowe co
> powoduje obfitsze pienienie...
> Filozofowanie jeszcze starszego chemika... ;)
>
> Arkady

Nie śmiem zwrócić uwagi na fakt, że zimna cola nie bardzo chce wybuchać. Czyżby wpływ temperatury miał tu coś do rzeczy? Tak sie zastanawia całkowita mumia chemiczna, czyli...
Wojtek

No własnie

Tak mi sie wydaje ze na tym forum zapomina sie czasami, że istnieją jeszcze zjawiska pozachemiczne ;)
Wyjasnienie "wybuchu" Coli jest czysto fizyczne :):)

Pozdrawiam
Krzysztof Grabiński

... hymmm chemia...                                             ... a co
to??