Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 18 Dec 2003 - 11:05:29 MET

aaaaaa.. taaaa... moja pomylka i zbytnie uproszczenie tematu... przepraszam...
chodzilo mi o to ze akurat cola wybitnie mocno sie pieni i "wybucha". inne napoje tak spektakularnych efektow nie czynia... czyzby firmy akurat do coli ladowaly wiecej gazu? wydaje mi sie ze jest cos co w wyzszym cisnieniu powoduje duzo wieksza rozpuszczalnosc gazow w tym roztworze. Po obnizeniu coisnienia do atmosferycznego rozpuszczalnosc maleje i dlatego takie efekty...
co myslicie? filozofowanie bylego chemika....:-(

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna
w Bielsku-Bialej