Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 10:14:44 MET

At 10:01 2003-12-15 +0100, Karolina Onderko wrote:
>Wlasnie przed chwila poprawilam ta reakcje, bo wydawala mi sie
>nieprawidlowa, HCl potraktowalam oczywiscie jako kwas solny i w dodatku
>sie atomow nie doliczylam (same szkolne bledy! a ja chemie
>skonczylam...). Ale z gazowym chlorowodorem to faktycznie moze pojdzie,
>chociaz cialo stale + gaz, to chyba dosc opornie? I dwa rozne ciala
>stale w wyniku... Czy taka reakcje ktos zna z praktyki? Mimo wszystko
>cos mi tu nie pasuje.

A ja właśnie piszę list korygujący! :-)
Z HCl użytym w stechiometrycznej ilości teoretycznie reakcja powinna wyjść wg zapisu. I nie ma tu znaczenia, czy będzie to gazowy chlorowodór, czy kwas solny! Praktycznie będą chyba problemy z odpowiednim dozowaniem odczynników, aby zachować stechiometrię.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/