Autor: Karolina Onderko (nanorurka_at_op.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 10:01:38 MET

> Reakcja moze byc
> Na2O + HCl -> NaOH + NaCl
> choc jak dla mnie to sztuka dla sztuki:)
Wlasnie przed chwila poprawilam ta reakcje, bo wydawala mi sie nieprawidlowa, HCl potraktowalam oczywiscie jako kwas solny i w dodatku sie atomow nie doliczylam (same szkolne bledy! a ja chemie skonczylam...). Ale z gazowym chlorowodorem to faktycznie moze pojdzie, chociaz cialo stale + gaz, to chyba dosc opornie? I dwa rozne ciala stale w wyniku... Czy taka reakcje ktos zna z praktyki? Mimo wszystko cos mi tu nie pasuje.
Karolina