Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 08 Dec 2003 - 07:31:10 MET

>??? Jak to?? węgiel 6 wartościowy? I to 6 wiązań w jednej
>płaszczyźnie?? Aż strach pomyśleć jakie to by było reaktywne :)
dokladnie tak samo pomyslalem.. niestety, nie mam teraz dostepu do zadnego programu liczacego, ale mysle iz nawet obliczenia semiempiryczne by to potwierdzily.
czy ktos orientuje sie jaki to moze byc zwiazek? i ew. w czym on jest stabilny, bo takie "rozpychanie" sie grup i naprezenia w czasteczce nastepujace moga powodowac ze wiazania sie wydluzaja i byle jaka czasteczka moze ten uklad zdestabilizowac. Zastanawiam sie czy weglowodory nienasycone ze swoimi PI wiazaniami nie sa juz zagrozeniem dla stabilnosci tych zwiazkow.... ale czekam na dalsza dyskusje.

pozdrawiam serdecznei

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna