Autor: Dumin (domin54_at_wp.pl)
Data: Sun 07 Dec 2003 - 09:50:20 MET

Witajcie,

   Na poczatek sie przedstawie, bo chociaz liste sledze juz od    dluzszego czasu, to dopiero wczoraj naszlo mnie zeby sie    zarejestrowac: ) Nazywam sie Dominik, mam 14 lat.    Moja teoretyczna wiedza szkolna konczy sie na tym, ze umiem napisac    reakcje magnezu z tlenem. No ale teoria teoria.    A to co najbardziej mnie denerwuje, to to, ze moge miec na    kilogramy suchego lodu z browara, termos cieklego azotu (z    miejscowej przychodzi) zupelnie za darmo ale jak przychodzi do    glupiego chlorku zelaza(III) to POCH chcial by mi zaraz 50kg    sprzedac po jakiejs czterocyfrowej cenie.: ) Tyle dywagacji.

T> ostatnio czytałem iż węgiel
T> może być 6 wartościowy (tworząc wiązania w jednej płaszczyźnie) 2 wiązalne
T> CO, karbeny (nietrwałe) no i oczywiscie pełno 4 wiązalengo węgla ktoś ma
T> jeszcze jakiąś wiedze na temat?

   Wegiel moze byc tez 1 wartosciowy w weglikach..    A pochodne CO? Tez sa 2 wartosciowe.
   Fogen (z chlorem), tlenosiarczek wegla (z siarka),    mrowczany (z zasadami) i karbonylki (z metalami)

   A fulereny? Mam tu ksiazke Andrzeja Huczko o takiej wlasnie nazwie.    Nie jestem pewien ale skoro mozna w fulereny wbudowywac atomy    innych metali, to czemu wegiel nie moglby byc w nich 2 wartosciowy?    hmm..

   Poza tym na pc69.wbc.lublin.pl/ChemFan/Publikacje/Skorowidz_KCh_1991_1995.htm    Jest cos co zwie sie "Trwaly dwuwartosciowy wegiel"    Tyle ze Chemfan jakos chwilowo nie chce dzialac...    chyba ze to tylko u mnie?

--
Pozdrowienia,
 Dumin                            mailto:domin54_at_wp.pl