Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Fri 14 Nov 2003 - 13:33:50 MET

> Nie mowimy o zamrazaniu ale o tzrymaniu w chlodnym miejscu-lodowka
> Nie ma mowy o pekaniu blon. Tak sie sklada ze mam znajomego w firmie

Wlasnie, ze mowimy o zamrazaniu:
"Otoz mam pelen zamrazalnik moreli".

> Darex(importer owoców egzotycznych)
> i wiem ze nie przechowuje sie bananow w chlodnym miejscu, chyba ze chcemy
> aby szybciej dojrzaly.
> Banany sa sprowadane zielone , nastepnie leza w zimnych komorach gdzie
> dojrzewaja.

Banany docieraja do Polski statkami, gdzie sa przechowywane w chlodniach: http://www.darex.com.pl/pl/akademia_owocowa/banan.php

Nie trzymano by ich na statku w chlodni skoro w ten sposob Twoim zdaniem szybciej dojrzewaja. ;)

Proces dojrzewania przebiega w temperaturze 14,5 st C. poniewaz "This temperature allows a homogeneous ripening of the bananas of a different size."
http://www.vandamme.be/history.html#anchor615226

ak