Autor: Krzysztof Grabinski (k.grabinski_at_lacma.com.pl)
Data: Tue 21 Oct 2003 - 08:48:01 MET DST

> swoja droga - czy glin jest az tak szkodliwy? aluminiowe folie sa
> uzywane jako opakowania do zywnosci, czy to oznacza ze jesli by taka
> folie skonsumowac to moglo by to sie komus rzucic na OUN ?

Jak wynika z tego linku co przedstawil Krzysztof, glownie osoby, u ktorych bariera krew-mozg jest "dziurawa" moga byc narazeni na zwiazane z tym klopoty, czyli najczesciej ludzie starsi, ale otepienie podializowe zwiazane z Al jednak chyba kazdego dotyczy bez wzgledu na wiek.

I to jest chyba istota tej wypowiedzi. Co do najedzenia sie folia aluminiowa to, zgodnie z zalaczonym wczesniej linkiem, glin w srodowisku kwasu zoladkowego przechodzi w forme Al+3, która odpowiada za wszelkie negatywne aspekty w ogranizmie ludzkim zwiazane z Al, jednak w momencie transportu we krwi, gdzie panuje srodowisko obojetne glin ponownie przechodzi w forme uwodniona, która finalnie laczy sie z "silikanami" (nie jestem chemikiem wiec moge strzelic gafe). Jednak jakis % z Al+3 laczy sie z transferazami lub innymi bialkami i moze w ten sposób trafic do mózgu.Ten jest chroniony przez Bariere Krew Mózg (BBB), a jej zdolnosc chrony przed zwiazkami szkodliwymi jest bardzo wysoka, ale z wiekiem moga pojawic sie miejsca gdzie Al bedzie mógl swobodnie przeniknac. Negatywnym dzialaniem Al+3 jest niszczenie enzymów komórkowych. W tym linku zawarte sa dwa okreslenia SP i NTF których niebardzo moge rozszyfrowac. Pozdrawiam...
Krzysiek