Autor: Karolina Onderko (nanorurka_at_op.pl)
Data: Tue 14 Oct 2003 - 12:40:38 MET DST

Zloto w wyrobach jubilerskich nigdy nie ma proby 1000. W Polsce najczesciej ma probe 583, co znaczy, ze tyle zawiera zlota, a reszta to glownie miedz i/lub srebro.

Lancuszek ma probe 585, ale prawde mowiac mam jeszcze jednego podejrzanego - moje "tygrysie oko" ma zawieszke nie wiadomo z czego, a ona caly czas ociera sie o lancuszek. Ogolnie widze, ze pozostaje mi tylko myc szyje i prac kolnierzyki...
Karolina