Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Tue 07 Oct 2003 - 08:40:27 MET DST

At 08:26 2003-10-07 +0200, you wrote:
Jeteś pewien?

>Michale w przypadku Me to raczej metyl nie metal ;-)
Racja, też bym nigdy nie odczytał tego jako metal! :-)

>Zreszta F.Pruchnik w: Preparatyka zwiazkow
>metaloorganicznych.Metale przejsciowe, PWN, W-wa 1993
>podaje np zwiazki
>[RhCl(CO)(PPh3)2] chlorokarbonylbis(trifenylofosfina)rod(I)
>[IrCl(CO)(PPh3)2] chlorokarbonylbis(trifenylofosfina)iryd(I).

[...]

Najwyraźniej uznano, że ligandy organiczne są nieodmienne. Wg mnie to jest chore. Organicy przecież jakoś sobie dają radę! Choć nie zdziwiłbym się, gdyby opracowano nową Obowiązkową Uniwersalną Terminologię Związków Organicznych, gdzie odmiany nazw podstawników też już nie będzie:->

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/