Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojciech.szczepankiewicz_at_luc.ac.be)
Data: Mon 01 Sep 2003 - 11:36:06 MET DST

Karolina Onderko wrote:

>Wprost znowu bije rekordy. Oto w notce o produkcji sztucznych diamentów
>z dwutlenku wegla mamy informacje
>"Po 12 godzinach możliwe jest już oddzielenie drobinek diamentu od
>sodanu węgla, grafitu i pozostałości CO2. "
>(caly tekst na http://www.wprost.pl/ar/?O=47488&C=57).
>W oryginalnym tekscie jest jak byk "sodium carbonate". To mi przypomina
>anegdote ze wspanialego zbiorku Golembowicza "Uczeni w anegdocie". Otoz
>opowiedziana jest tam historia studenta, ktory ma problemy z
>nazewnictwem. Egzaminujacy profesor komentuje: hmm.. to wedlug pana
> [...]

Wypisuja bzdury chemiczne. Stad prosty wniosek, ze moga wypisywac bzdury w kazdej innej dziedzinie. Byc moze to samo robia z fizyka, biologia a zwlaszcza z gospodarka i polityka. Proponuje wprowadzic taka zasade: Czasopismo wypisujace naukowe idiotyzmy nie jest godne zaufania nawet w dziedzinie, do ktorej zostalo powolane - powiedzmy to sobie wprost. Moze, gdy taka opinia dotrze do P.T. Redkatorow, zaczna szanowac czytelnikow.
Wojtek Szczepankiewicz