Autor: wojciech.szczepankiewicz_at_luc.ac.be
Data: Fri 01 Aug 2003 - 21:02:35 MET DST

Quoting Tomasz Żyguła <thomrt_at_poczta.onet.pl>:

> Za to bardzo zaskoczył mnie kolor cieczy jaka skraplała się w chłodnicy.
> Była ona intensywnie zielona, zielona jak trawa.
>
> Nie zdziwiłbym się gdyby kolor był żółty, pomarańczowy albo czerwony
> ale zielony !!!
> I wtedy przypomniałem sobie że podobno monomer nitroZObenzenu

Wlasnie. Prawdopodobnie podobna obserwacja byla umieszczona w oryginalnych publikacjach dotyczacych redukcji nitrobenzenu w srodowisku zasadowym. Pouczajace jest czytanie prac chemicznych z pierwszych dziesiecioleci XX w. Obserwacje tam umieszczone sa szczegolowe i rzetelne. Wspolczesnie pomija sie sporo szczegolow z syntez - szkoda.

Wojtek