Autor: Tomasz Ganicz (toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl)
Data: Wed 30 Jul 2003 - 12:57:42 MET DST

> Eee, szkoda zachodu. Wystarczy Twój rozsšdek. Na szczęście są to na tyle
> rzadkie przypadki, że można je rozpatrywać indywidualnie, a schemat
> działania powinien być bardzo prosty - brak poprawy po dwóch
> ostrzeżeniach skutkuje usunięciem z listy.

Może zmiast skryptu lub arbitralnych decyzji przeprowadzać mini-głosowanie? Jak więcej niż połowa uczestników będzie za usunięciem danej osoby z listy, to dana osoba wylatuje i już. Prawo do uruchamiania takich głosowań ma mieć tylko listo-owner, ale z drugiej strony nie wolno mu arbitralnie nikogo skreślać bez przeprowadzenia głosowania. Wszelkie skreślenia osób (zwłaszcza piszących z kont anonimowych) mają jednak tę wadę, że taka osoba może sobie w każdej chwili założyć inne konto i z niego zapisać się ponownie na listę. Myślę, że z tego powodu należałoby usuwać automatycznie uproczywych anonimów niezależnie od treści ich maili. Anonim powinień dostawać automatycznie reprymendę za sam fakt anonimowego pisania i przy braku reakcji być wypisywany bez żadnych głosowań. Za anonimów proponuję przyjąć takie osoby które _jednocześnie_ spełniają następujące kryteria: a) piszą z konta, które można sobie założyć anonimowo (czyli wszelkie darmowe konta na portalach itp.)
b) systematycznie nie podają nazwiska w nagłówku maili c) systematycznie nie podpisują swoim nazwiskiem maili

Do przyjęcia, że ktoś nie jest anonimem wystarcza nie spełnienie choć jednego z tych warunków - czyli można pisać z "normalnego" konta i się nie podpisywać (choć nie jest to zalecane), jak również pisać z anonimowego konta, ale jednak się podpisywać albo w nagłówku, albo pod tekstem maila, przy czym zalecane jest robić to w obu miejsach.

Tomek "Polimerek" Ganicz.