Autor: ppbis (ppbis_at_ppbis.com.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 11:25:27 MET DST

Wylaczylam sie na pare dni i nie wiem czy juz ktos juz ta luke uzupelnil, wiec ogólnie:
1. kazdy ,w tym i chemik ,moze prowadzic dzialalnosc gospodarcza 2. jezeli sie wie na czym sie chce zarabiac pieniadze trzeba jeszcze odpowiedziec sobie na pare pytan, tj:
- czy dzialam sam / staram sie o pozwolenie na dzialalnosc wszelkiego typu jako tzw. osoba fizyczna/
- czy dzialam wespól / zakladam spólke/

Kazda z tych mozliwosci ma odrebna sciezke formalnosci. Prowadzenie dzialalnosci jako osoba fizyczna: wniosek w Urzedzie Miasta o wpis do rejestru dzialalnosci gospodarczej We wniosku podaje sie miejsce wykonywania dzialalnosci gospodarczej, tzw. siedziba firmy /moze to byc nawet swoje normalne mieszkanie/ zakres dzialalnosci / tu podaje sie szczególowo co sie chce robic albo ogólnie produkcja, handel w tym eksport i import oraz uslugi /., wniosek o przyznanie regonu / najlepiej pytac w Urzedzie Skarbowym gdzie to daja/ potem wizyta w Urzedzie Skarbowym i tam zgloszenie do dwóch podatków 1. dochodowego - platny wedlug zyczenia albo w formie ryczaltu, albo karty podatkowej, zasadach ogólnych /a nawet co rzadkie pelna rachunkowosc/ - placi sie go po przekroczeniu tzw. kwoty zwolnionej od podatku, w tym roku cos kolo 2280zl 2. Vatu - mozna ten podatek placic albo nie do kwoty obrotu 10000 euro. /co sie bardziej oplaca moge doradzic jak cos wiecej powiesz, zalezy to od rodzaju dzialalnosci, twoich kontrachentów-niektórzy nie chca pracowac z niewatowcami i co wazne podraza koszty prowadzenia dzialalnosci bo rzadko kto na poczatku umie liczyc Vat i oddaje to w rece biura rachunkowego/

W przypadku gdy decydujesz sie na spólke wyglada wszystko troche inaczej choc w kwestii rozliczen finansowych z fiskusem w glównych punktach podobnie. Moge sie o tym rozpisac ale nie wiem czy to was interesuje. Pozdrawiam Wszyskich
Teresa