Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Mon 05 May 2003 - 10:20:05 MET DST

On 4 May 03, at 0:51, Witold Telus wrote:

> Czołem, chemfani!
>
> Jestem nauczycielem chemii w LO i przypadł mi w udziale "zaszczyt" obsługi
> pirotechnicznej próbnego alarmu przeciwpożarowego w szkole. Dyrektor
> zasugerował - w celu zwiększenia realizmu - postawienie zasłon dymnych na
> korytarzach szkoły. I tu pytania:
>
> a) Składniki (szukałem przez Google, ale nic nie znalazłem). Pamiętam
> tylko wyrywkowo przepis S. Sękowskiego (chyba z cynkiem i CCl4)... może
> znacie szczegóły?

Podaje z pamieci: 25g pylu Zn, 20g ZnO, 5g MgO, CCl4 do uzyskania konsystencji pasty. Mieszanine trudno zapalic, robilem to wkladajac do niej plonaca "sztormowke" (zapalka) lub wrzucajac rozgrzany do czerwonosci gwozdz. Pieknie kopci. Zastanow sie trzy razy nad sensownoscia takiego rozwiazania. Najlepiej zdobadz polecenie na pismie, abys byl kryty w razie jakichs problemow.
Pozdrawiam,
Pawel