Autor: Witold Telus (telusowie_at_interia.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 00:51:49 MET DST

Czołem, chemfani!

Jestem nauczycielem chemii w LO i przypadł mi w udziale "zaszczyt" obsługi pirotechnicznej próbnego alarmu przeciwpożarowego w szkole. Dyrektor zasugerował - w celu zwiększenia realizmu - postawienie zasłon dymnych na korytarzach szkoły. I tu pytania:

  1. Składniki (szukałem przez Google, ale nic nie znalazłem). Pamiętam tylko wyrywkowo przepis S. Sękowskiego (chyba z cynkiem i CCl4)... może znacie szczegóły?
  2. Wpływ na zdrowie młodzieży (jakkolwiek kontakt z dymem będzie krótkotrwały, to wolałbym nie wyrtuć uczniów), nb. czy chlorek cynku jest mocno szkodliwy?
  3. Czym można barwić dym?

Pozdrawiam
Zafrasowany belfer.

Dla tych, co sie cenia... >>> http://link.interia.pl/f1713