Autor: berkel (berkel_astat_at_tlen.pl)
Data: Fri 02 May 2003 - 00:59:38 MET DST

Witam

Czy ktoś mógłby mi podąć jakaś reakcje charakterystyczną na wykrywanie cysteiny - aminokwasu zawierającego siarkę. chodzi mi konkretnie o reakcje którą dałby tylko ten aminokwas lub ewentualnie aminokwasy ale zawierające w wiązaniu siarkę. I drugie pytanie : dotyczy reakcji ksantoporteinowej chciałbym tu zweryfikować pewną informacje - czy mechanizm tej reakcji charakterystycznej dla wszystkich białek opiera się na tym właśnie fakcie że cysteina ( zawierająca siarkę ) wchodzi w skład praktycznie każdego białka i pojawiające się charakterystyczne zabarwienie jest właśnie wynikiem reakcji aminokwasu ( zaiwrającego siarkę ) z HNO3.? z góry dziękują.
Pozdrawiam
Andrzej.