Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 22:38:30 MET DST

Ostatnio zainteresowałem się związkami siarkoorganicznymi. Dysponuję dość unikalną aparaturą, a mianowicie chromatografem gazowym z detektorem emisji atomowej (GC/AED). Posługując się tym aparatem można wyznaczyć wzór sumaryczny nieznanej substancji chemicznej, obecnej w badanej próbce. Sposób wyznaczania wzoru nieznanej substancji opiera się o zasadę, że sygnał analityczny (pole powierzchni piku) jest proporcjonalny do ilości atomów danego pierwiastka w cząsteczce nieznanej substancji. Posługując się tym przyrządem - w najgorszym przypadku - można stwierdzić, z jakich pierwiastków składa się dany związek. Jeśli analityk ma do swej dyspozycji wzorce odpowiednich związków, to jego szansa na precyzyjne wyznaczenie wzoru sumarycznego nieznanej substancji silnie wzrasta. Dlatego poszukuję wzorców merkaptanów i sulfidów. Potrzebne mi są merkaptany szeregu "C5" (np. 2-Metylo-1-butanotiol lub 3-Metylo-1-butanotiol lub 2-pentanotiol lub 3-pentanotiol) oraz niesymetryczne sulfidy (np. sulfid etylowo-propylowy itp.). W ramach współpracy mógłbym w zamian za podarowanie niewielkich ilości tych wzorców wykonać bezpłatnie analizy Państwa próbek. Wiem, że synteza tych wzorców jest prosta, ale smród jaki przy tym powstaje - jest piekielny!!!

Załączam pozdrowienia
Stanisław POPIEL