Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojciech.szczepankiewicz_at_luc.ac.be)
Data: Thu 27 Mar 2003 - 08:49:48 MET

>to ja już nic nie rozumie to chodzi tu o ilość roztwotu rozcieńczonego po
>mineralizacji czy o ilość rozworu po mineralizacji (zaznaczam ze uzylam 20
>cm3 tego kwasu)

 Powiedzmy, ze po mineralizacji calosc rozcienczylas do dwudziestu litrow i po oznaczeniu wyszlo 1.44 mg/l. To ile jest w dwudziestu litrach? Powiedzmy, ze po mineralizacji rozcienczylas do litra i po oznaczeniu wyszlo 1.44 mg/l, to ile jest w litrze? Widzisz roznice? Rozumiesz dlaczego tak wazna jest dokladna znajomosc objetosci roztworu, ktory potem poszedl do oznacznia, aby powiedziec cos o calkowitej masie chromu w badfanej probce? Wojtek