Autor: Maciej Połyga (fungi_at_interia.pl)
Data: Sun 09 Feb 2003 - 23:49:29 MET

Shalom! Anna

Dnia 09-Lut-03 raczyłeś(aś) do mnie napisać co następuje:
> Witam:)
> Mam pytanie. Co to są półki teoretyczne

Ogólnie - półka teoretyczna jest to miejsce, w którym zakłada się istnienie równowagi między dwoma fazami. Często określa się liczbę rzeczonych półek, konieczną do uzyskania pożądanego rozdziału mieszaniny na składniki. Tak jest w każdym razie w procesach chromatograficznych oraz - co dla mnie osobiście jest znacznie bliższe - w rektyfikacji.

> Dziekuje bardzo.
> Ania

Pozdrawiam i do nóg padam

--