Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 15:55:02 MET

> Mozna jeszcze dodac dosc czesty blad podawania symbolu jodu jako "J" (a
> powinno byc "I"). Wynika to pewnie z takie samego brzmienia litery "J"
> i nazwy "jod". A moze ktos zna inna przyczyne?
Kiedys bylo "J". Zgodnie z zasada, ze skróty pierwiastków pochodza z laciny. Ale teraz aglosasi opanowuja wszysto i uwazaja, ze caly swiat powinien dopasowac sie do ich zwyczajów. Zapewnie niedlugo zmienimy symbol "W" na "T" lub "Tn", bo oni od dawna nie mówia "wolfram", tylko "tungsten". W kazdym razie ja mam zawsze ochote, aby po staremu pisac "J". I wcale to nie takie znów wielkie niechlujstwo...
tomasz plucinski