Autor: AGS (somnus_at_wp.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 18:32:54 MET

> Inny przyklad, to haksahelicen: weglowodor aromatyczny skondensowany
> katowo, szesc pierscieni (prawie plaskich), tworzacych jedna skretke
> sruby. I oczywiscie sa dwie mozliwosci: albo "lewa" albo "prawa". Nie
> tylko jest optycznie czynny, ale takze ma potezna skrecalnosc:
> cos chyba ponad 3000 stopni.
> t.p.

dziekuje za nowy przyklad, ale czy w przypadku heksahelicenu mamy doczynienia z tym samym rodzajem izomerii optycznej co w przypadku 1,3-diallenu? Oczywiscie wiem ze w obu tych przypadkach nie ma C* ale czy to ten sam rodzaj izomerii bez atomu chiralnego? Czy izomerie bez atomu chiralnego jeszcze sie jakos dziela na jakies podgrupy? Czy atropoizomeria to jedna z nich?