Autor: AGS (somnus_at_wp.pl)
Data: Sun 02 Feb 2003 - 12:47:05 MET

> Przepraszam ze nie do konca na temat, ale w izomierii troche juz nie
> siedzialem (spojrz na stopke),

nie bardzo rozumiem na co mam spojrzec i co mam tam znalezc?

ale jezeli ci to cokolwiek pomoze, to
> pamietajh ze najczesciej mowi sie o chiralnym atomie wegla. Prawidlowo
> powinno sie mowic o punkcie chiralnosci, ktory moze znajdowac sie na
> atomie fosforu badz nawet i na wiazaniu.

w przypadku fosforu chyba takze mozemy mowic o atomie chiralnym, a nie tylko w przypadku wegla. Ale co w przypadku zwiazkow ktore nie posiadaja , ani chiralnego wegla ani zadnego innego chiralnego atomu np.

CH3-C6H9=CH-COOH lub
CH3-CH=C=CH-CH3 ????

> Istnieje punkt chiralnosci, a to
> co sie w nim znajduje to drugorzedna sprawa.
> jezeli bedziesz chciala

jestem facetem :)) spojrz na podpis

 to dam ci namiary na mojego bylego szefa, ktory
> sie tym pewnie dalej zajmuje, ale czy odpowie to nie wiem. Jest bardzo
> popularna osoba na PWr i mimo najlepszych checi moze nie miec czasu na
> odpisywanie do nieznajomych.

mam nadzieje ze ktos z chemfanow bedzie wiedzial o co chodzi i uzyskam pomoc, mimo wszytko dziekuje za okazane zainteresowanie

Filip