Autor: Szymon Nowak (hrabia_de_monte_christo_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 25 Jan 2003 - 18:46:10 MET

> Obliczyć masę masę wody w której należy rozpuścić 10g Na2SiO3 *
> 9H2O aby otrzymać 5% roztwór Na2SiO3.
> Masy molowe:
> Na2SiO3 = 122 g/mol
> Na2SiO3 * 9H2O = 122 + 162 = 284 g/mol
> Odpowiedź to 76 g. Pozdrawiam i z róry dziękuje za wskazówki.

Na samym początku trzeba zaznaczyć ,że masa substancji rozpuszczonej to nie masa całego hydraty, ale tylko ta cześć masy, którą stanowi sama substancja.Trzeba obliczyć więc ile gramów NaSiO3 zawarte jest w 10 g NaSiO3*9H2O :
284 g = 122 g x g wynosi około 4 g 10 g = x g

95 g  =  5g                x g wynosi około 76,8 g H2O
x g = 4g

Jeżeli gdzieś popełniłem błąd serdecznie przepraszam i proszę o poprawkę. Pozdrawiam
Szymon

Chcesz oszczędzić na kosztach obsługi bankowej ? mBIZNES - konto dla firm
http://epieniadze.onet.pl/mbiznes