Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Sat 25 Jan 2003 - 17:00:45 MET

> a uwodornienie -odnosi sie do osadu powstalego po oddzieleniu wody
na np
> na poletkach filtacyjnych itp zazwyczaj wynosi ok 98% nie mowie tu o
> odwodornieniu np mechanicznym!

"uwodornienie" raczej kojarzy mi sie z wodorem, a nie z woda. Powinno byc chyba UWODNIENIE. Mowi sie przeciez o uwodnieniu tkanek np. roslinnych czyli "wysyceniu" woda.
Tak samo: "odwodornienie". Jest to odlaczenie wodoru od substancji (czyli utlenienie zwiazku chemicznego). Masz na mysli pewnie ODWODNIENIE osadu, czyli pozbawienie go nadmiaru wody. Czyz nie?

Kazik