Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Thu 23 Jan 2003 - 14:30:34 MET

Pozwolcie, ze sie wtrace. Absolutnie nikogo nie bede atakowal.

> szkoda, że nie zacytowałeś namiarów na tę normę, straciłem chwilę,
> by odszukać Monitor Polski z 11 V 1993 Nr 22 poz 233...

Obecnie to rozporzadzenie jest nieaktualne. Nowe obowiazuje od 2001 roku:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA z dnia 27 grudnia 2000 r. w sprawie wykazu dopuszczalnych ilości substancji dodatkowych i innych substancji obcych dodawanych do środków spożywczych lub używek, a także ZANIECZYSZCZEN, które mogą znajdować się w środkach spożywczych lub używkach (Dz. U. z 2001 r. Nr 9, poz. 72). Mozna je znalezc na stronie wydawnictwa ABC (korzystajac z wyszukiwarki wewn.) www.abc.com.pl

Ale faktycznie wiele sie nie zmienilo. Dla wiekszosci produktow dopuszczalna zawartosc rteci wynosi rzedu 0,01 mg/kg, a dla ryb 0,5 mg/kg (wyjatek: ryby drapiezne 1 mg/kg, a to dlatego, ze nie udaloby sie w wiekszosci przypadkow uzyskac mniejszych ilosci).

Kazik

Kazimierz Warminski kazet_at_uwm.edu.pl
Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie www.uwm.edu.pl Katedra Ochrony Powietrza i Toksykologii Srodowiska