Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Tue 21 Jan 2003 - 16:54:56 MET

> ----- Wiadomość oryginalna ----- Od: "Piotr Solarz"
> <P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL>
>
> Powąchałem.
> Problem jest taki, nie mam syntetycznego etanolu lecz otrzymywany z
> ziemnioków :-) albo żyta.... I obawiam się, że te "słodkości" są zbyt
> "naturalne".

Jak to nie ma... Etanol można produkować całkiem tanio z gazu syntezowego, oprócz tego jest on często produktem ubocznym wielu reakcji przemysłowych. (Np: produkcji żeli silikonowych z tetraetoksysilanu). Spirytus Royal jest produkowany właśnie z syntetycznego etanolu. W etanolu do spożycia (spirytusie spożywczym) nie ma prawa być żadnych związków w ilościach pozwalających na ich wykrycie "nosem", niezależnie od źródła jego pochodzenia.

Tomek Ganicz.