Autor: SAWEL - Tomasz Krząstek (tomasz.krzastek_at_sawel.com.pl)
Data: Mon 13 Jan 2003 - 18:06:21 MET

Witam serdecznie,

Co prawda nie jestem chemikiem z zawodu, ani chemia nie jest moim hobby ale mam problem natury praktycznej. Znalazłem w internecie stronę http://www.man.lodz.pl/LISTY/CHEMFAN/ więc pozwoliłem sobie napisać ten list do wszystkich gdyż sprawa dla mnie jest dość poważna.

W środowisku (cegielnia), w którym wydziela się fluor muszę umieścić kamerę przemysłową. Wiem z opowieści, że fluor bardzo łatwo reaguje ze szkłem w obecności wilgoci. Jakiego rodzaju szkła lub innego materiału mogę użyć, aby nie uległ on zmatowieniu w kontakcie z fluorem. Czy fluor będzie reagował z uszczelkami gumowymi lub poliwęglanem.

Za odpowiedz serdecznie dziękuję.

Tomasz Krząstek