Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Tue 07 Jan 2003 - 10:27:57 MET

> Czy ktos z chemfanow ma dostep do czasopisma J. Am.
> Chem. Soc.? Poszukuje artykulu J. Am. Chem. Soc. 122(17), 4032-4038,2000
> (unsymmetrical azo initiators...). W zamian moge zdobyc cos z naszej
> biblioteki (katalog pod adresem http://bg.tuniv.szczecin.pl/) lub
> wydawnictwa Elsevier. A moze by w ogole zmajstrowac jakis serwis wymiany
> artykulow?

Serwis wymiany międzybibliotecznej to w Polsce istnieje już od lat '70-tych. Każda biblioteka uczelniana dostaje co roku taką książeczkę ze spisem czasopism i gdzie one w Polsce są. Zgodnie z prawem bibliotecznym możesz zgłosić się do swojej Pani bibliotekarki z prośbą o ściągnięcie wybranej publikacji (jeśli tylko dane czasopismo jest wogóle dostępne w Polsce). Pani bibliotekarka powinna wtedy zajrzeć do tej książeczki, poszukać gdzie dane czasopismo jest i wysłać prośbę do właściwej biblioteki o przysłanie kopii danej publikacji. Teoretycznie żadna biblioteka uczelniana nie ma prawa odmówić wykonania i przesłania innej bibliotece kopii publikacji. W praktyce natomiast różnie z tym bywa, ale system jednak o dziwo działa, choć czasem bywa bardzo powolny. Mój rekord to 2 miesiące czekania na publikację z biblioteki chemicznej UJ.
Jak Ci się bardzo spieszy to mogę Ci wysłać ten artykuł z JASC-a, o ile podasz swój naziemny adres, ogólnie jestem jednak przeciw wykorzystywaniu chemfana do "wymiany międzybibliotecznej" ;-)

Polimerek.