Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Mon 23 Dec 2002 - 22:03:25 MET

> wygladal by tak gdyby nie trwalosc
> NO(OH)(NH2)2 = NO2(NH2) + NH3

Pozwole sobie miec inna teorie na ten temat, nie wiem czy sluszna. Wg. mnie azot nie moze byc pięciowiązalny, podobnie jak węgiel. To, że się kwas azotowy przedstawia z pięciowiązalnym azotem jest nieprawidłowe. Azot może być jedynie czterowiązalny, gdyż nie dysponuje orbitalami d jak np. fosfor czy siarka, które mogą być pięcio i sześciowiązalne. Oto rysunek, w którym nakreśliłem moje zdanie. http://www.trimen.pl/~mozga/amid.gif

A przy okazji życzenia dla wszystkich Chemfanów:

http://www.trimen.pl/witek/dla_chemfanow/

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/