Autor: Bartosz Burger (bartoszburger_at_wp.pl)
Data: Thu 12 Dec 2002 - 23:53:36 MET

To tyle tytulem wstepu: teraz pytanie: Jaki sprzet polecilibyscie osobie takiej jak ja, oczywiscie zakladajac, ze nie dysponuje niebotycznym budrzetem, ale zalezy mi tym, aby na cos sie jednak to przydalo. Orientacyjnie co prawda wiem na czym mi zalezy, ale chcialbym wypytac o "smaczki" tzn. o czym powinienem pamietac, co zorganizowac koniecznie, co mozna potraktowac po macoszemu. To tyle, pozdrawiam NeXuS

Muszę przyznac ze przez parę lat sam takie laboratorium miałem i jezeli nie chodzi ci o prowadzenie zadnych konkretnych badan tylko o obserwacje w miare prostych doswiadczen to proponuje zaopatrzec się koniecznie w: zródło ciepła czyli palnik lub kuchenika z trójnogiem i siatką 3 zlewki
parę słokiów i butelek
20 probówek
statyw do probówek
bagietki
sączki
lejek
korki, rurki szkalane i z tworzywa
pipetka
2 kolby

do tego jesli ambicje i budrzet są większe parownica
chłodnica
statyw
kolba destylacyjna
termometr itd

z odzcynnikow na początek proponuje popularne kwasy, wodorotlenek sodu i potasu, siarczan miedzi i pare innych podstawowoych soli a potem związki z którymi chce się przeprowadzac doswiadczenia a nie mozna ich otrzymać z tego co się ma. Z chemii organicznej polecam na początek zaopatrzenie się w podstawowy związek z każdej grópy czyli np kwas octowy, aceton, fenol, benzen, metanol, etanol itp.

Jeżlei będizesz wiedział jakie doswiadczenia chcesz przeprowadzac i co one mają na celu wtedy łatwiej (tylko teoretycznie, bowiem będziesz wiedział konkretne) skompletujesz aparaturęi odczynniko

Pozdrawiam Bartosz