Autor: Piotr Solarz (P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 12:51:11 MET

Witaj Armand,
AB> dowiedziec jakie inni stosuja rozwiazania. My osobiscie stosujemy kleje AB> dwuskaldnikowe epoksydowa lub lakier do paznokci (bezbarwny)

Nie śledziłem zbytnio wcześniejszej dyskusji, więc nie wiem do czego dokładnie ma być używany ten klej. Jeśli chodzi o mocowanie próbki to używamy rosyjskiego kleju BF. Brunatny roztwór w etanolu. Bardzo użyteczny, gdyż trzyma mocno ale puszcza po zwilżeniu etanolem. Spoiwo nie pęka nawet w temperaturach helowych. Przetestowany do 4.16 K. Możliwe jest więc badanie próbek w różnych temperaturach czasami jest to potrzebne, gdy się robi zależności temperaturowe albo próbka ma przejścia fazowe. Jak się ma kogoś zaprzyjaźnionego po drugiej stronie granicy można go nabyć dosłownie za bezcen wiadrami. Zresztą niektórzy z tamtejszych autochtonów używają go do produkcji księżycówy. Kupują wiadro lub więcej kleju, destylują i mają czysty etanol na końcu procesu. Na zachodzie znany jest jako Crio Lack, którego dodatkową zaletą jest to, że ma małe prężności par więc możliwe jest uzyskanie próżni 10e-10 w kriostacie czy innym podobnym ustrojstwie.

--
Pozdrowienia,
 Piotr                            mailto:P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL