Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 11:57:36 MET

> Na Krystalochemii WChUJ przez cale lata przyklejalo sie krysztalek do
> kapilary (do zamontowania w goniometrze) za pomoca Araldytu (klej
> dwuskladnikowy). Byc moze wystarczy zwykly klej polimerowy. Skoro zwykle
> stosujesz wazeilne rozumiem, ze nie zalezy ci na trwalosci polaczenia.
> Araldyt wiaze na amen. Co dozpuszczalnika. Nie podajesz jakiego zwiazku
> krysztal wyhodowales wiec mozesz sie spodziewac przy odpowiedzi dlugiej
> listy rozpuszczalników. Poza tym moze sa jakies ograniczenia eksperymentalne
> (np. temp. zaplonu, wrzenia, ewent. cena), które warto byloby podac by
> [...]

Witam wszytskich,

Piotrze to fakt zapomialem powiedziec wlasnie, ze nie interesuje mnie trwale polaczenie na klej (to by bylo zbyt proste do realizacji i bym nie szukal odpowiedzi na liscie). Ale dzieki twojej wypowiedzi mozna sie dowiedziec jakie inni stosuja rozwiazania. My osobiscie stosujemy kleje dwuskaldnikowe epoksydowa lub lakier do paznokci (bezbarwny)

Nie podaje wzoru zwiaku, bo sam dokladnie go nie znam.... wiem ze jest to jedynie kompleks jonowy.... z eksperymentu jak zauwazylem polarnu (heksan nieropuszna, gliceryna tak).

Ale chyba wlasnie wczoraj wieczoren znalazlem proste rozwiaznie.... po prostu zamiast wazeliny wystarczy zastosowac smar silikonowy.

Dziekuje wsyztskim za zaangazowanie i pomoc.

Armi

     \!/
   ( @ @ )

 oOO-(_)-OOo e-mail: armand_at_amu.edu.pl   (URL: http://main.amu.edu.pl/~armand)