Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 18:04:45 MET

Witam wszystkich,

Na codzien "bawie" sie krysztalami, lecz czasami moj eksperyment schodzi z rutynowej drogi. W swoich badaniach piekny wychodowany krysztalek przytwierdzam do powierzchni za pomoca wazeliny i zalewam go odpowiednim roztworem np.: metanol-etanol, acetonem lub innym... w zaleznosci od tego z jakim mam do czynienia krysztalem (chodzi o jego polarnosc). Ostatnio trafil mi sie taki ewenement-zwiazek, ktorego krysztal nie rozpuszcza sie jedynie w wazelinie oraz w n-heksanie. Niestety w glicerynie rowniez obserwuje widoczna golym okiem jego rozpuszczalnosc.

I tu moj problem, bo n-heksan strasznie sie "nie lubi" z wazelina i od razu "zmywa" ja z powierzchni wraz z kryszlem. Czy ktos z Was ma jakis pomysl jak przykleic ten krysztal do powierzchni i czym go zalac? Co by tu pomieszac?

pozdrawiam Armand

     \!/
   ( @ @ )

 oOO-(_)-OOo e-mail: armand_at_amu.edu.pl   (URL: http://main.amu.edu.pl/~armand)