Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 19:49:04 MET

> To rzeczywiscie jest stara nazwa. Nie wiem, co mnie podkusilo...
Chodzi o
> pochodne difenylometanolu Ph2CHOH, lub jego pochodnych.
> Wojtek

Znalazlem tylko takie, w ktorych trzeci wodor przy weglu "metanolowym" jest takze podstawiony: R1R2R3C-OH. Sa to: * alfa-(2-chlorophenyl)-alfa-(4-chlorophenyl)-5-pyrimidinemethanol (nazwa zwyczajowa: fenarimol - stosowany powszechnie jako fungicyd)

A propos. Te dwa ostatnie zaliczane sa do grupy chemicznej regulatorow zwanej: pochodnymi pyrimidinylokarbinolu (a jednak jeszcze uzywa sie takiej nazwy, ale ja tego wczesniej nie wiedzialem. Jesli insteresuja Cie blizej wymienione zwiazki to moge przyslac na "priv' cos
wiecej o nich (wlasciwosci fiz.-chem., zastosowanie, struktura, analiza, toksycznosc itp.).

Kazik