Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 08:18:40 MET

At 08:02 06.11.02 +0100, you wrote:
>W praktyce w małej i bardzo szczelnej aparaturze da się osiągnąć za
>pomocą pompki ok 25-30 mmHg, a w większej aparaturze (np: wyparka)
>próżnia jest zwykle nie większa niż 50 mmHg. Najlepsze są szklane
>pomki z QuickFita. Metalowe i plastikowe mają zwykle dużo mniejszą
>sprawność.

Miałem okazję pracować w laboratorium, gdzie wszystkie pompki były z tworzywa. Ciągnęły jak żyleta! Trzeba jednak uwzględnić to, że było tam dobre i pewne ciśnienie wody...
Dodatkowo pompki były sprzężone z kontrolerami ciśnienia (bodajże Büchi); bardzo wygodny system.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html