Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Wed 06 Nov 2002 - 08:00:04 MET

Witek Mozga wrote:

> za pomoca pompki wodnej mozna uzyskac taka maksymalna proznie, ktora
> rowna sie preznosci pary wodnej w danej temperaturze. Dla 20 stopni
> jest to okolo 23hPa, dla 15 stopni 17hPa. Wszystko zalezy jeszcze od
> sprawnosci pompki

W praktyce w małej i bardzo szczelnej aparaturze da się osiągnąć za pomocą pompki ok 25-30 mmHg, a w większej aparaturze (np: wyparka) próżnia jest zwykle nie większa niż 50 mmHg. Najlepsze są szklane pomki z QuickFita. Metalowe i plastikowe mają zwykle dużo mniejszą sprawność.

Tomek "polimerek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli
http://www.ceti.pl/kganicz/rowery