Autor: Artur Brzezicki (o2) (artur111_at_o2.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 18:45:27 MET

Czesc.
O ile wiem to mozna poradzić sobie bez płuczki ultradźwiękowej. Ja bym spróbował ostrożnie i delikatnie podgrzać roztwór. To zwykle pomaga. Natomiast ultradźwięki rozbijają grudki substancji stałej na bardzo małe cząstki co przyspiesza rozpuszczanie. Obecnie sam korzystam z takiej płuczki i dopiero widzę jakie to ułatwienie. Mankamentem jest cena takiej płuczki. Ale jest pewne wyjście. Dawniej większość pracowni HPLC używało (i myślę, że dalej używa) takich płuczek. Służyły one do odgazowywania rozpuszczalników HPLC (nowsze aparaty mają sprawne degazery i nie trzeba już odgazowywać rozpuszczalników).Dlatego radziłbym spytać się w pracowni analitycznej HPLC. pozdrawiam
Artur Brzezicki