Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Fri 11 Oct 2002 - 11:03:02 MET DST

At 09:53 11.10.02, toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl wrote:
>Musi być etylo- bo zgodnie z zaleceniami IUPAC nazwy grup zawierające
>tylko atomy węgla i wodoru mają się kończyć na -yl. Tworzy się je dodając
>do nazwy odpowiedniego węglowodoru końcówkę -yl. Jest więc etyl, propanyl,
>propenyl itd.

Propanyl? Specem od nomenklatury nie jestem, ale to wydaje mi się nieco dziwne i nigdy się z taką nazwą nie zetknąłem. C3H7- to chyba po prostu propyl? Choć przez analogię do propenylu i propinylu pasowałby ten propanyl...

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html