Autor: Artur Brzezicki (o2) (artur111_at_o2.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 07:09:26 MET DST

Cześć!!!
Chciałbym oznaczyć kwas mrówkowy metodą chromatografii gazowej z detektorem FID. Niestety czysty kwas mrówkowy jest niewidoczny dla takiego detektora, a o innym mogę tylko pomarzyć. Dlatego mam pytanie odnośnie możliwości derywtyzacji kwasu mrówkowego. Stężenie jakie próbuję oznaczyć jest rzędu ppm (ok. 10?l kwasu w 5 ml roztworu) co powoduje trudność np. z reakcjami estryfikacji. Próbowałem jeszcze przeprowadzić kwas w amid w obecności DCC, ale niestety nie wyszło. Może ktoś zna jakiś ciekawy odczynnik do zderywatyzowania tego kwasu.
Pozdrawiam
Artur Brzezicki