Autor: Pszemol (pszemol_at_yahoo.com)
Data: Sat 25 May 2002 - 23:32:08 MET DST

Ojej... co to za zachwyty?

> 50 % sukcesu lezy w dobrze postawionym pytaniu !
> (A. Einstein).

Chcesz powiedziec, ze moje jest dobrze postawione czy moze smiejesz sie ze mnie? :-))

> Jeszcze dochodzi silna zaleznosc tej wielkosci od temperatury.

Pominmy ja rozwazajac roztwor o stalej temperaturze.

> W r-rach NaCl mozna rozpuscic troche MgSO4 i KCl, ale nie
> pamietam ile. Sprawdze, chyba to prawda dla wiekszosci soli,
> takie wspólne mieszanie. (Odwrotnie niz w przypadku iloczynu
> rozpuszczalnosci ! Tam rozp. soli o wspólnym anionie lub kationie
> MALEJE !).
Sprawdz, sprawdz... i tez zwroc uwage na sole trudnorozpuszczalne. Dla ustalenia uwagi - siarczany i weglany wapnia... :-)

> [...]
> dielektryczna (ta makro- i mikro - miedzyczasteczkowa),
> róznymi empirycznymi stalymi rozpuszczalników,
> gestosciami elektronowymi, gestoscia w ogóle, wolnymi
> przestrzeniami, refrakcja, dlugosciami wiazan, promieniami
> atomowymi, wielkoscia czasteczek, polarnoscia, polaryzowalnoscia,
> teoriami kwasów i zasad, temperatura wrzenia, stalymi
> ebulioskopowymi i krioskopowymi, refrakcja, napieciem
> powierzchniowym, ruchliwoscia jonów, stalymi solwatacji,
> wreszcie zasada, ze "podobne rozpuszcza podobne", która
> sprawdza sie czesto nawet tam, gdzie zawodza pewne

Te parametry mnie specjalnie nie interesuja...

> Dobra teoria cieczy i rozpuszczalnosci powinna sprowadzic
> sie do kilku krótkich wzorów lub prostej symulacji komputerowej
> kilku prostych praw fizyki. Moze kiedys ja stworze, ale...
> brak mi czasu, bo mieszam asfalt...

Acha... no to milego mieszania i nie wdychaj oparow bo Ci to na mozg zaszkodzi ;-)

Do You Yahoo!?
Yahoo! - Official partner of 2002 FIFA World Cup http://fifaworldcup.yahoo.com