Autor: J.Drozd (J.Drozd_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 07 Apr 2002 - 21:19:57 MET DST

Wybaczcie mi moje bardzo, jak mysle, naiwne pytanie i ignoranctwo w dziedzinie chemii, ale "bylem chory, gdy byly lekcje chemii w szkole" :).

Odpowiedzcie mi, prosze, na kilka pytan dotyczacych HELU:

1. Jaka objetosc zajmie hel w zaleznosci od stopnia sprezenia? Jak to obliczyc?
2. Do jakiego cisnienia mozna sprezyc hel w butli stalowej?
3. Czy hel moze byc niebezpieczny dla czlowieka, srodowiska?

dzieki, Jacek