Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Thu 14 Mar 2002 - 09:56:59 MET

Michal Sobkowski wrote:

> At 19:06 13.03.02, Armand Budzianowski wrote:
> [...]
>
> Sądzę, że w przypadku niemowląt najistotniejsze jest, aby mydła nie
> powodowały uczulenia; zawierają więc (jeśli w ogóle) minimalne ilości
> dodatków. Siłą rzeczy są wtedy dość alkaliczne.

W przypadku mojej córki (2 lata), która dostała uczulenia od słynnego szamponu Jonsona "No more tears" lekarz zalecił mycie dziecka zwykłym, szarym mydłem, które jest alkaliczne jak wszyscy diabli ;-)
Niestety, wiele "nowoczesnych" srodków higieny (w tym także dla dzieci) zawiera bardzo dużo różnych związków chemicznych, a z czym większą iloscią związków się kontaktuje dziecko tym większa szansa na złapanie uczulenia.

--
Tomek "poli_merek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli