Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Wed 13 Mar 2002 - 19:06:00 MET

> Oj chyba nie... Cera ma odczyn dokładnie 5.5 nieważne czy jest brudna
czy
> czysta . Mycie jej mydłem o podwyższonej alkaliczności wysusza ją przez
co
> traci ona sprężystość i elastyczność , częściej się łuszczy i szybciej
> pojawiają się na niej zmarszczki... Dlatego mydła o pH nawet 7 są dla
cery
> nieodpowiednie...

Kilka lat temu (7-8) postawielm za zadanie numer jeden na zajeciach z chemii na
kierunku ochrony srodowiska zbadac pH roznych mydel. Coz udalo sie wywrzec presje
na nauczycielu i eksperymet wykonalismy. Poszczegolnych wynikow nie pamietam... natomiast pamietam, ze mydlo z reklamy o pH 5.5, nie mialo tego pH
(ale bylo zblizone do niego), natomiast to co mi utkwilo to pH mydla dla dzieci
(ktorego nazwy publicznie nie podam). Mialo ono pH 10. Stad moje pytanie na poczatku wypowiedzi.
Na dodatek powiem, ze pomiary wykonywalismy niezaleznie kilkoma przyrzadami (chyba dwoma lub trzema),
wszystkie byly skalowane na dwoch wzorcach. Dodatkowo pomar zgrubny prowadzilismy papierkami uniwersalnymi
o zawezonym zakresie pomiarowym.

Pozdrawiam Armi

                            ~,\|/,~
                            -(o o)-
    ------------------------==(_)==-------------------------
    |             HIGH-PRESSURE CRYSTALLOGRAPHY            |
    |          the 34-th Crystallographic Course           |
    |                  at ERICE, Italy,                    |
    |              4 June --> 15 June, 2003                |
    |            (arrival)  (departures)                   |
    |         URL:   http://hpc.amu.edu.pl/erice           |
    |                                                      |
    |        Recommendation by:                            |
    |             armand_at_amu.edu.pl                        |
    |                   armandb_at_poczta.fm                  |
    |          URL: http://main.amu.edu.pl/~armand         |
    |                    .oooO   Oooo.                     |
                           \ )   (_/

EoF